Info 04 : Sakit belakang, Sakit Belikat



Ok hari nie topik mengenai sakit belakang terutamanya belakang usus.

.

Ini takder sebab lain disebabkan oleh kembung yer...takder benda pelik pelik cancer ke apa. Jangan risau yer.

.

Bila kita kembung akibat masalah SIBO...Otot abdomen(yang orang panggil six pack tue) terus tak boleh guna dah...untuk mengelakkan dari beban dekat punya organ dalaman. ---bila kita kembung organ dalaman kita kena compress--- badan stress...

.

Jadi sebab ini kita dah hilang keupayaan untuk kawal otot abdomen untuk support badan kita supaya straight, muscle yang pegang tulang belakang kita akan mengetat (compress dan peganng kuat tulang belakang kita) Itu menyebabkan kita rasa sakit tulang belakang dan belikat.

.

------------------------------------------

Jadi nak buat apa bila benda nie jadi ?

------------------------------------------

.

Jangan fikri benda bukan bukan...ini paling penting. Sebab badan kita tgh buat kerja dia untuk pastikan kita boleh jalan tegak.

.

Tekan jer bahagian yang rasa sakit tue sampai sendawa dan kentut... Habis jer keluar semua angin hilang la sakit belakang dengan belikat dengan automatic.

.

Amal HAW-FI plus dan MBB supaya tak perlu la kita nak kerja urut jer balik balik

.

Belajar bahasa inggeris supaya kita boleh extract ilmu dari luar yer. Boleh baca research paper dan kurang kurang faham la basic term medic...Nie balik balik info bebukan jer dalam bahasa melayu kalau kita google. Angin pi kat tulang la, angin pi masuk kat kepala la...

.

Baru boleh cakap "saya faham dan tahu apa saya buat"

-------------------------------------------


Comments

Popular posts from this blog

Doa untuk buang angin badan.

Apa itu Medu Angin ?