Info 03 : Ketat dada, Ketat Belakang, Sakit Bawah Rusuk(terutama bahagian kiri)


Ok kalau jadi benda nie jangan kelam kabut kata sakit jantung...anda cuma ada masalah kembung sahaja yer... Jadi bawa bertenang dan baca dahulu penenerangan saya yang ringkas dan straight to the point ini.

.

Bila kita ada masalah SIBO(small intestinal bacterial overgrowth) atau bahasa melayu mudah - berlakunya percambahan bakteria dekat bahagian usus - kita akan kembung dengan GAS jika kita makan yang tinggi dengan gula, serat atau gabungan kedua dua ini.

.

Bila kita kembung bahagian atas usus, dia akan tolak perut kita naik ke atas... Perut yang tertolak keatas ini akan menekan Diagfragma untuk kembang kuncup paru paru kita ini . Terhalang ini sahaja kita akan rasa

.

1. Senak dada rasa ketat

2. Nafas tak boleh tarik habis sebab diagfragma tak boleh

kembang habis

3. Sakit bahagian rusuk kiri sebab perut kena tolak naik dengan

usus kembung.

.

Awal awal kalau kita biar ini sahaja dia rasa tak selesa...Mula start rasa dia tangkap belakang akibat perut dah kembung . Biar lama lagi bila kita nafas tak habis nie badan akan detect yang kita nie dalam keadaan stress...Dia ingat kita dalam keadaan bahaya ke, Dia check carbon dioksida cam lebih jer dalam darah nak kena "purge" bersihkan dengan cepat... Macam atlet tengah lari laju... So badan hantar signal dekat otak untuk tembak andrenaline masuk jantung supaya pam laju...bantu kita nak bersihkan carbon dioksida tadi .

.

So itulah cerita dia...

------------------------------------------

cara nak selesaikan dengan cepat

------------------------------------------

.

Urut tulang belakang dari belakang perut ke atas sampai puas sendawa. Automatic semua symptom yang dialami akan kembali normal. Simple kan. nak urut tapak kaki, betis tangan pon boleh... tapi fokus untuk tulang belakang....

.

Amal HAW-FI plus dan MBB supaya tak perlu dah nanti nak urut urut.

.

Untuk precaution, jangan tak buat pulak check up dengan doktor ok ~

-------------------------------------------


Comments

Popular posts from this blog

Doa untuk buang angin badan.

Apa itu Medu Angin ?